Monday, February 5, 2007

Vaskemiddel for klær kontra vaskemiddel for oppvaskmaskin

Når jeg nå i helgen skulle sette service, kopper og bestikk i oppvaskmaskinen, så hadde jeg ikke vaskemiddel for dette. Så tenkte jeg, vaskemiddelet for klær ser da helt likt ut, kanskje det fungerer. Jeg prøvde det, og jeg syntes faktisk at resultatet ble bedre enn med vanlig. Muligens er det bare juks at man må bruke en type vaskemiddel for klær og en for tallerkner, bestikk og lignende. Er vi egentlig offer for merkevareoppbygging, er det markedskreftene som egentlig vil at vi skal kjøpe mer. Jeg tror faktisk det, bortsett fra at vaskemiddelet for klær er dyrere enn det for oppvaskmaskin. Men nå var det førstnevnte en merke vaskemiddel, mens det andre var COOP. Dette forklarer sikkert prisforskjellen.

3 comments:

May said...

Ingen forskjell? Du la ikke merke til en bisarr ettersmak på vann og sånn da? :P

Anonymous said...

Neste gang burde du prøve Zalo i oppvaskmaskinen. Fyll kammeret helt opp, sett maskinen på og gå til sengs. Garantert morro for dem som slipper å vaske såpeskumet fra listene i taket! =)

Avicena said...

ha, ha!
Nei, det er faktisk ingen forskjell på smaekn på vannet.